جشن خانه سینما

آغاز داوری‌های جشن سینمای ایران از 12 تیرماه  


دبیر چهاردهمین جشن سینمای ایران از برگزاری آئین آغاز داوری‌های جشن سینمای ایران شنبه 12 تیرماه در خانه سینما خبر داد.
فرهاد توحیدی در این ارتباط به مهر گفت: در این مراسم شامی با حضور داوران بخش‌های مختلف چهاردهمین جشن سینمای ایران برگزار می شود که در حقیقت کار داوری‌ها با این مراسم کلید می خورد..
توحیدی ادامه داد: مراسم جشن بزرگ سینمای ایران با هماهنگی‌های انجام شده 25 تیرماه برگزار می‌شود. اما همزمان با روز ملی سینما مراسم بزرگداشت‌ها برگزار می شود و در این مراسم پنج نامزد در هر رشته نیز معرفی خواهند شد. هنوز برای برگزاری جشن خانه سینما مکانی مشخص نشده است.
فرهاد توحیدی خبر داد: چهاردهمین جشن خانه سینما،21 و 25 شهریور ماه سال جاری طی دو روز برگزار خواهد شد.
دبیر چهاردهمین جشن خانه سینما همچنین به ایسنا، گفت: 21 شهریور همزمان با روز ملی سینما مراسم مهمانی شام و معرفی کاندیداها برگزار خواهد شد و 25 شهریورماه طی مراسمی برگزیدگان معرفی خواهند شد.
به گفته‌ وی، هنوز مکان‌های برگزاری مراسم مشخص نشده و احتمالا تا هفته آینده مشخص خواهد شد. 

گزینه‌های حضور در جشن چهاردهم  


طبق مقررات اعلام‌شده، تمامی فیلم‌های سینمایی که از ابتدای فروردین ماه سال 1386 تا پایان خردادماه 1389 به نمایش عمومی درآمده و یا در یکی ازجشنواره‌های معتبر داخلی نمایش داده شده و در دوره‌های پیشین جشن سینمای ایران شرکت نکرده باشند می‌توانند با تکمیل فرم شرکت در جشن سینمای ایران مشارکت داشته، مورد داوری و ارزیابی قرار گیرند.
همچنین طبق این مقررات، فیلم‌هایی که در سال گذشته (جشن سال گذشته رقابتی برگزار نشد) فرم ثبت نام را تکمیل کرده‌اند برای این دوره از جشن ثبت‌نام شده به حساب خواهند آمد، مگر آنکه تهیه کننده در پیش از زمان مقرر (پایان خرداد ماه) اعلام انصراف کتبی خود را به دبیرخانه جشن ارسال کنند. 


به گزارش ایسنا، اسامی فیلم‌های که متقاضی سیزدهمین جشن خانه سینما در سال 88 (سال گذشته )بودند و امسال هم با توجه به مقررات، اگر انصرافی از سوی تهیه‌کنندگانشان تا پایان خرداد ماه صورت نگرفته باشد در جشن چهاردهم حضور دارند ..
از جمله فیلم‌هایی که در جشنواره‌ فجر گذشته شرکت کردند و با توجه به مقررات چهاردهمین جشن سینما یعنی نمایش در یکی از جشنواره‌های معتبر داخلی می‌توانند در جشن امسال خانه سینما شرکت کنند می‌توان از «آناهیتا» عزیز‌ا... حمیدنژاد، «بیداری رویا» محمدعلی باشه‌آهنگر، «پرسه در مه» بهرام توکلی، «پسرآدم دختر حوا» رامبد جوان، «خواب‌های دنباله‌دار» پوران درخشنده، «شب واقعه» شهرام اسدی، «شکارچی شنبه» پرویز شیخ‌طادی، «شکلات داغ» حامد کلاهداری، «صبح روز هفتم» مسعود اطیابی «طبقه سوم» پرویز شیخ‌طادی، «عصر روز دهم» مجتبی راعی،«کیمیا خاک» عباس رافعی، «لطفا مزاحم نشوید» محسن عبدالوهاب، «ملک سلیمان» شهریار بحرانی، «نفوذی» احمد کاوری، مهدی فیوضی، «ناسپاس» حسن هدایت، «باغ قرمز» امیر سماواتی، «بدرد بغداد» مهدی نادری، «چراغ قرمز» علی غفاری، «حوالی اتوبان» سیاوش اسعدی، «زمزمه با باد» شهرام علیدی، «فصل باران‌های موسمی» مجید برزگر، نام برد..»