شوق پرواز


فاز نخست «شوق پرواز» به پایان رسید
*سریال شهید بابایی در انتظار تصویب بودجه* 
 

هیه‌کننده «شوق پرواز» گفت: تصویربرداری فاز نخست این سریال به پایان رسیده‌است و این پروژه در انتظار تصویب بودجه برای آغاز فاز دو است.  

 


جواد نوروزبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا درباره آخرین روند ساخت سریال شهید بابایی به کارگردانی یدالله صمدی، خاطرنشان کرد: هم اینک در حال تصمیم‌گیری برای تصویب بودجه فاز دو سریال «شوق پرواز» هستند و به محض تصیب فاز دو را آغاز خواهیم کرد.

او درباره فاز دو سریال «شوق پرواز» گفت: بخشی از فاز دو که به صحنه‌های جنگی و خصوصا پروازها مربوط می‌شود، با بهره‌گیری از جلوه‌های ویژه (پرده کروماکی) ساخته می‌شود؛ ضمن اینکه بخش‌هایی از فاز دو نیز در اصفهان و خارج از کشور تصویربرداری خواهد شد.  

 


نوروزبیگی اظهار کرد که تاکنون کشور خارجی که قرار است بخش‌هایی از سریال «شوق پرواز» در آن تصویربرداری شود، مشخص نشده‌است.

این تهیه‌کننده از امیر سحرخیز به عنوان فردی نام برد که مسؤولیت انجام جلوه‌های ویژه کامپیوتری در سریال شهید بابایی به وی سپرده شده‌است.  

 


به گزارش ایسنا، مجموعه تلویزیونی «شوق پرواز» به همت مؤسسه فرهنگی هنری شاهد در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای برای شبکه دو سیما ساخته می‌شود. فرهاد توحیدی، مهدی محمد نژادیان و حسین تراب نژاد فیلمنامه اثر را بر پایه زندگی واقعی شهید عباس بابایی نوشته‌اند. در مجموعه تلویزیونی «شوق پرواز» بازیگرانی نظیر شهاب حسینی، کوروش تهامی، افسانه بایگان، ستاره اسکندری، محسن افشانی و الهام حمیدی ایفای نقش می‌کنند.

از عوامل این پروژه می‌توان به طراح صحنه: اصغر نجات امینی، طراح گریم:سعید ملکان، برنامه ریز:برزو نیک نژاد، مدیر تولید:مجید بابایی، برنامه ریز: سعید مترصد، طراح صحنه و لباس: اصغر نژادیان و فیلمبردار:حسن پویا اشاره کرد.