۲خبر


پشت صحنه "درباره الی" در جشن تصویر پخش می‌شود  


فیلم مستند پشت صحنه "درباره الی" ساخته حمید رضا قربانی و مریم نراقی ،16 اسفند ماه در خانه هنرمندان به نمایش در می‌آید.
به گزارش خبرنگار مهر، این اولین نمایش مستند 80پشت صحنه  دقیقه‌ای "درباره الی" است  است. بعد از نمایش فیلم که در ساعت 19 ،نشست پرسش و پاسخ آن با حضور امید روحانی منتقد سینما، اصغر فرهادی، مریلا زارعی، احمد مهران فر، شهاب حسینی، رعنا آزادی ور، پیمان معادی و صابر ابر برگزار می‌شود.

 "درباره الی" جایزه خرس نقره ای جشنواره برلین را از آن خود کرده است وهمچنین در جشنواره های داخلی و خارجی نیز جوایز متعددی دریافت کرده است.

فیلمبرداری "درباره الی" آخرین ساخته اصغر فرهادی بهار 87 در شمال ایران انجام شد و مریم نراقی منشی صحنه و حمید رضا قربانی دستیار کارگردان آن ساخت  مستند پشت صحنه آن  را در همان زمان شروع کردند.    

 تغییرات در برنامه جشنواره فیلم تصویر

 


 
تهیه‌کننده «شوق پرواز»اعلام کرد:
زندگی شهید بابایی مرداد سال آینده آماده پخش از تلویزیون می‌شود 

سریال «شوق پرواز» که با موضوع زندگی و شخصیت شهید بابایی، توسط یدالله صمدی کارگردانی می‌شود، مرداد ماه سال 89 آماده پخش خواهد شد.

جواد نوروزبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت ساخت سریال «شوق پرواز»، خبر بالا را اعلام کرد.

این تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در ادامه خاطرنشان کرد: هم اینک تصویربرداری صحنه‌های جنگی سریال «شوق پرواز» در حال انجام است و تاکنون 70 درصد از تصویربرداری این مجموعه به پایان رسیده‌است.

نوروزبیگی سکانس‌های جنگی سریال «شوق پرواز» را در زمره سنگین‌ترین بخش‌های این مجموعه تلویزیونی برشمرد که هم اینک در حوالی مهرآباد تهران تصویربرداری می‌شود.

وی اعلام کرد: پس از اتمام صحنه‌های مهرآباد، به شهرهای اصفهان، دزفول، بوشهر و تبریز سفر خواهیم کرد.

تهیه‌کننده سریال شهید بابایی هم‌چنین یادآور شد که در صحنه‌های حال حاضر، بازیگرانی چون شهاب حسینی(در نقش شهید بابایی)، شهرام حقیقت دوست، فرهاد قائمیان و الهام حمیدی به تناوب مقابل دوربین می‌روند.

به گزارش ایسنا، فیلنامه سریال «شوق پرواز» توسط فرهاد توحیدی نوشته شده‌است و روایتگر زندگی سرلشکر خلبان عباس بابایی معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که پانزدهم مرداد ماه سال 1366 مقارن با عید سعید قربان، به هنگام بازگشت از یک مأموریت برون مرزی، هدف اصابت گلوله پدافند هوایی دشمن بعثی قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نایل آمد. این سریال در موسسه شاهد بنیاد شهید و امور ایثارگران ساخته می‌شود.