از آن‌ جایی که رسانه‌ای ندارم، نمی‌توانم برای مردم توضیح بدهم

 شهاب حسینی: تا به‌حال بیش‌تر از 15 میلیون تومان دستمزد نگرفته‌ام

سینمای ما - اگر دستمزد من واقعا آن میزانی است که در رسانه‌ها اعلام شده است حاضر هستم یک سوم آن را صرف امور خیریه کنم. شهاب حسینی بازیگر سینما و تلویزیون با رد اخبار منتشر شده درباره میزان حقوق بازیگران نیز افزود: آرزو داشتم تا این فهرست واقعی بود و اگر دستمزد من واقعا آن میزانی است که در رسانه‌ها اعلام شده است حاضر هستم یک سوم آن را صرف امور خیریه کنم. 
 
 

وی با اشاره به این موضوع که بعد از انتشار این خبر نگاه بسیاری از افراد به بازیگران تغییر کرده است گفت:‌متاسفانه این خبر به صورت ناآگاهانه منتشر شده است و من از آنجایی که رسانه‌ای ندارم نمی‌توانم برای مردم توضیح بدهم.
حسینی افزود: دستمزد من برای حضور در فیلم سوپراستار به کارگردانی تهمینه میلانی 10 میلیون تومانی و برای حضور در فیلم سایه وحشت به کارگردانی عماد اسدی 15 میلیون تومان بوده است که بالاترین دستمزدی است که تاکنون گرفته‌ام، ضمن آنکه حضور در هر فیلم حداقل دو ماه کار شبانه‌روزی را به دنبال دارد.  
حسینی با اشاره به اینکه یکی از عوامل سطحی شدن حضور بازیگران نبود امنیت شغلی افزود: دستمزدهای امروز بازیگران امنیت شغلی آنها را تامین نمی‌کند و از این رو مجبور می‌شوند تا در تعداد بیشتری از آثار حضور پیدا کنند.
حسینی با اشاره به لزوم مطالعه و پژوهش در امر بازیگری گفت: یک بازیگر باید در مورد حرفه و نقش به پژوهش و تحقیق بپردازد اما زمانی که طیب خاطر و امنیت شغلی وجود ندارد مجبور می‌شود در کارهای متوالی شرکت و سطحی شرکت کند. در نتیجه آرام‌آرام تبدیل به یک هنرمندان سطحی می‌شود و دیگر هنرمند نیست بلکه هنر فروش است.
حسینی درباره خرید نقش توسط بعضی افراد در سینما گفت: در سینمای ایران تهیه‌کنندگان سینما و پشتوانه قدرتمند اقتصادی ندارند به صورتی که بیش از هشتاد درصد فیلمنامه‌های خوب به دلیل مشکل اقتصادی ساخته نمی‌شوند.
وی ادامه داد: به همین دلیل عده‌ای از افراد که علاقه‌مند به سینما هستند در سینما حضور پیدا می‌کنند و حاضر هستند تا بخشی از سرمایه ساخت یک فیلم را تقبل کنند و در قبال آن نقش اصلی فیلم را از آن خود کنند.
این بازیگر سینما افزود:‌باید حمایت‌های دولتی از سینما بیشتر شود و همچنین در صدور مجوزهایی همچون پروانه نمایش تسهیل شود تا حضور تهیه‌کنندگان بخش خصوصی بیشتر شود.
حسینی با اشاره به اینکه امروز در تمام دنیا نقش بازیگران در فروش فیلم‌ها کاملا محسوس است گفت: باید به سمتی برویم که فیلم‌های سینمایی تبدیل به یک پروژه و شرکت سما می‌شود تا نقش بازیگر در تولید اثر پررنگ‌تر شود. 

وی ادامه داد: امروز بازیگران بزرگ در هالیوود فقط یک ستاره سینما نیستند بلکه تبدیل به یک نماد فرهنگی شده‌اند در کشور ما نیز باید اینگونه باشد و باید به هنرمندان سینما و به ویژه پیشکسوتان این عرصه توجه شود و مانند یک میراث فرهنگی حفظ و حراست شوند.  
 
******************** 


اصغر فرهادی دو جایزه از سومین مراسم اسکرین آسیا پاسیفیک (اسکار آسیایی) گرفت .  

 


سینمای ما- اصغر فرهادی با فیلم سینمایی "درباره الی" جایزه بزرگ هیئت داوران و جایزه بهترین فیلمنامه‌نویس را از سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک دریافت کرد. مراسم اهدای سومین دوره جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک پنجشنبه 26 نوامبر در استرالیا برگزار شد و جایزه بهترین فیلم به فیلم سینمایی "سامسون و دلیله" به کارگردانی وارویک تورنتن از استرالیا رسید که نماینده سینمای این کشور در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان اسکار هشتاد و دوم نیز هست.
فیلم سینمایی "درباره الی" ساخته اصغر فرهادی در بخش بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه بود، جایزه ویژه هیئت داوران را به خاطر کارگردانی دریافت کرد. "درباره الی" نماینده ایران در اسکار سال 2010 است. دیگر جایزه ویژه هیئت داوران به الیا سلیمان فیلمساز شهیر فلسطینی برای کارگردانی فیلم سینمایی "زمان باقیمانده" رسید.
فرهادی در بخش فیلمنامه هم توانست جایزه بهترین فیلمنامه مراسم اسکرین آسیا پاسیفیک را برای "درباره الی" از آن خود کند. جایزه بهترین بازیگر مرد به ماساهیرو موتوکی برای بازی در فیلم ژاپنی "خروجی‌ها" رسید و کیم های جا برای بازی در فیلم کره‌ای "مادر" ـ نماینده کره در اسکار هشتاد و دوم ـ بهترین بازیگر زن شد.
لو چوان فیلمساز چینی برای کارگردانی "شهر زندگی و مرگ" بهترین کارگردان مراسم اسکرین آسیا پاسیفیک لقب گرفت و جایزه بهترین فیلمبرداری به همین فیلم اهدا شد. جایزه بهترین فیلم انیمیشن را هم "مری و مکس" به کارگردانی آدام الیوت از استرالیا دریافت کرد. 
نظرات 13 + ارسال نظر
yashar شنبه 7 آذر 1388 ساعت 00:53 http://www.market2iran.com

سلام . من هر روز به وبلاگت سر میزنم . واقعا دست طلا ، به منم یه سری بزن خوشحال میشم

پریناز شنبه 7 آذر 1388 ساعت 13:14

ممنون از خبرای خوبتون.

آزاده یکشنبه 8 آذر 1388 ساعت 00:30 http://www.136452.blogfa.com

سلام ممنونم شیوا جون اگه میشه متن مصاحبه مجله کانون خانواده و نسل امروز رو بذار رو وبلاگ .مرسی

شیرین یکشنبه 8 آذر 1388 ساعت 14:14

سلام شیوا جان مرسی از خبرای بروزت

آنیتا جمعه 13 آذر 1388 ساعت 08:41 http://shahabb.blogfa.com/

سلام شیواجان خوبی؟
مرسی از زحماتت.

ریحانه شنبه 14 آذر 1388 ساعت 00:22

سلام:
منم به شهاب حسینی و کافه ی قشنگش سر زدم و بیشتر از یک ساعت با هم گپ زدیم و گفتیم و خندیدیم.
وقتی وارد کافه می شید روبروتون یه عکس خوشگل و ناز از شهاب زدن و کنارش نوشتن: سلام خوش اومدین صفای قدمتون !
زن و بچه ش هم بودن چقدر خانومش ماهه! خیلی ناز و خوش برخورد و مهربون و دوست داشتنی. من واقعا عاشقش شدم چون زن خیلی خوب و ماهیه.
روز خیلی خوبی بود بهتون پیشنهاد می کنم حتما برید.
در ضمن شهاب شماره ی کافه رو بهم داد. اگر خواستید بگید تا بهتون بدم. که اگه خواستید برید اونجا قبلش تماس بگیرید و ببینید اون روز و اون ساعت شهاب هست یا نه!
در ضمن الان شهاب مجدد به قزوین برگشته برای ادامه فیلمبرداری شوق پرواز!!!

سایه شنبه 14 آذر 1388 ساعت 14:29 http://godmother.blogsky.com

چه وبلاگ خوبی دارییییییییییی:))))
شهاب حسینی محشره:)

آنیتا یکشنبه 15 آذر 1388 ساعت 12:34 http://shahabb.blogfa.com/

سلام شیواجان خوبی؟
عیدت مبارک.

کودک فهیم ۱ پنج‌شنبه 19 آذر 1388 ساعت 18:19 http://www.kudakanefahim.blogsky.com

به ما هم سر بزن. درباره الی اثری ماندگار در سینمای ایران

پریناز جمعه 20 آذر 1388 ساعت 00:38

ممنون از عکسا.عالی بودن.

حسام شنبه 21 آذر 1388 ساعت 00:08

مرسی از عکسهای توپت .ممنون

parnian یکشنبه 22 آذر 1388 ساعت 19:46

salam. mer30 az in hame zahmat. matalebe jalebi bood.

[ بدون نام ] شنبه 28 آذر 1388 ساعت 19:43

ریحانه جان یه لطفی کن شماره ی کافه رو که همه دربه در دنبالشیم همین جا برامون بنویس عزیزم منتظریم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد