پایان آناهیتا

سینمای ما - با سپری شدن 90 درصد از فیلمبرداری فیلم‌سینمایی «آناهیتا» جدیدترین ساخته‌ی «عزیزالله حمیدنژاد»، پیش‌بینی می‌شود، فیلمبرداری این فیلم تا 27 اسفند ماه در تهران به پایان برسد.
«آناهیتا» از مضمونی اجتماعی با پس زمینه‌ای علمی برخوردار است. این فیلم براساس فیلمنامه‌ای از حمید‌نژاد به موضوع تحقیقات علمی چند جوان می‌پردازد.

بازیگران و عوامل فیلم «آناهیتا»عبارتند از: میترا حجار، شهاب حسینی، نرگس محمدی، محمدرضا داوودنژاد و باحضور پوریا پورسرخ است.

مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی، مدیر تولید و مجری طرح : محمود محمدطائمه . دستیار اول کارگردان وبرنامه ریز:علی صابری است و «آناهیتا» در شیوا فیلم پارس تهیه‌ می‌شود.

«عزیز‌الله حمید‌نژاد» پس از آثاری چون «هور در آتش»، «ستارگان خاک» و «اشک سرما» جدیدترین فیلم خود را بر مبنای بخش‌هایی از تحقیقات علمی ایموتو دانشمند نامدار ژاپنی (که معتقد است دعا و الفاظ خوب در مولکول‌های آب تاثیر می‌گذارد) جلوی دوربین برده است. دکتر ایموتو بخش‌هایی از تحقیقات علمی‌اش را در اختیار فیلم آناهیتا گذاشته است. دفتر تحقیقاتی ایموتو تاکید نموده که این همکاری به طور قطع، قدم مهمی در اجرای صلح در کره زمین خواهد بود. ایموتو معتقد است مولکول‌های در مقابل کلمات و افکار انسان‌ها سریعا عکس‌العمل نشان می‌دهند. او آزمایش‌های خود را اینگونه انجام می‌دهد: مقداری آب را در ظرفی ریخته سپس افکار مثبت یا کلمات زیبا را بر آن آب می‌خواند یا القا می‌کند و بلافاصله آب را منجمد کرده و از مولکول‌های یخ عکس می‌گیرد. همین کار را با همان آب و این بار با کلمات منفی یا افکار زشت تکرار می‌کند .

او معتقد است: تصویر اول شکل هندسی شش‌وجهی زیبایی دارد و تصویر دوم فاقد شکل منظم هندسی است و اصلاً زیبا نیست. او موسیقی‌های مختلفی را نیز امتحان کرده است. او همچنین عنوان کرده است که آب زمزم با بقیه آبهای دنیا متفاوت است.»