نیلوفر در جشنواره برلین

 دوستان عزیز، برای با خبر شدن از آپدیت وبلاگ در خبرنامه عضو شوید.در ضمن برای ارتباط با من میتونین علاوه بر ایمیل از آیدی من استفاده کنین.اگر آنلاین باشم آیدی من روشنه.اگر هم آنلاین نباشم میتونین آف بذارین.(با کلیک کردن روی آیدی که در بالای قسمت عضویت در خبرنامه قرار داره)  

******

 

فرشته طائرپور به همراه مینا آیینه‌دار بازیگر نوجوان فیلم «نیلوفر»، فردین خلعتبری آهنگساز فیلم شامگاه گذشته ـ 21 بهمن ماه ـ راهی جشنواره‌ی فیلم برلین شدند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیلم سینمایی «نیلوفر» به عنوان محصول مشترک ایران، فرانسه ، لبنان در بخش رقابتی کودک و نوجوان جشنواره برلین حضور دارد.

سابین ژمایل کارگردان فرانسوی «نیلوفر» نیز از آمریکا برای نمایش فیلم به برلین می‌رود.

طائرپور تهیه‌کننده‌ی «نیلوفر» پیش از سفر به برلین در پاسخ به اینکه چرا فیلم در جشنواره‌ی فیلم فجر حضور نداشت به ایسنا گفت: من فرم جشنواره را پر کرده بودم، اما ظاهرا به دلیل اینکه هنوز پروانه نمایش فیلم از سوی اداره کل نظارت صادر نشده فیلم به هیات انتخاب ارایه داده نشد.

او ادامه داد: این دومین سالی است که هر بار به دلیلی با وجود داشتن فیلم در جشنواره فجر به‌عنوان دارنده فیلم حضور ندارم. البته نمی‌دانم ناشی از روحیه‌ی من است یا شرایطی که پیش آمده، که نه از نبودن فیلم‌هایم در جشنواره فجر ـ با همه‌ی اهمیتی که برای آن قائل هستم ـ غم زده‌ام و نه از اینکه فیلم در بخش مسابقه برلین حضور دارد، هیجان‌زده!

طائرپور در پایان گفت: البته این روحیه خیلی برای یک فیلم‌ساز روحیه‌ی خوبی نیست و امیدوارم سال بعد، سال بهتری باشد.

به گزارش ایسنا، «نیلوفر» که سه نمایش در جشنواره برلین خواهد داشت و فیلمنامه‌ی آن توسط کارگردان آن «سابین ژمایل» نوشته شده است؛ داستان دخترکی عراقی و روستایی است که شوق ادامه تحصیل و پزشک شدن دارد و مناسبات خانوادگی در اطراف او ـ به‌خصوص رابطه‌اش با عزیز ـ عموی گوشه‌گیر و چوپانش ماجراهای فیلم را رقم می‌زند.

بازیگران این فیلم رویا نونهالی، شهاب حسینی، هنگامه قاضیانی، صادق صفایی ، زهرا داودنژاد، امیر آقایی، نیره فراهانی، تورج فرامرزیان و فاطمه معتمدآریا هستند.

بهرام بدخشانی در مقام مدیر فیلمبرداری، صدابردار: مهران ملکوتی طراح چهره پردازی: محمدرضا قومی طراح صحنه و دکور: مجید لیلاچی، لباس: سمیرا سینایی - سارا خالدی، مدیر تولید: طهورا ابوالقاسمی، برنامه‌ریز: مصطفی احمدی، منشی صحنه، سحر مصیبی، غزل شاکری مستند پشت صحنه را ساخته است و به تهیه‌کننده‌ی فرشته طائرپور و ژان برهارت ساخته شده است.